Zajídání emocí a stresu. Tři tipy na to, jak si s tím poradit!

(video verze článku zde)

Kdo z vás si díky emočnímu vypětí, nebo stresu nikdy nedopřál něco dobrého k jídlu? Voňavoučkou pizzu, burger s hranolkama, kýbl zmrzliny, nebo zákusek s tunou šlehačky. To je ono. Jen se do toho zabořit a na chvilku zapomenout na všechno. Že ne? Pak tohle video můžete klidně vypnout a vy co jste zůstali, mě bedlivě poslouchejte.

V našem mozku tyhle typy potravin způsobují vyplavení dopaminu, který navozuje pocit spokojenosti a štěstí. Je to velmi podobný pocit, který zažívají drogově závislý, kuřácí a nebo gambleři. Takže v podstatě ano. Pokud se rozhodnete pravidelně řešit svoje stavy tímto způsobem, začínáte se chovat jako tato skupina lidí. Jen vás nikdo nebude tolik odsuzovat.

Je to přitom ta nejdostupnější možnost. Navíc vás láká vůně ze stánků, restaurací, obchodů, vizuálně pak za všech bilboardů, reklam apod. Nejde se tomu v podstatě vyhnout. Naprosto vím o čem mluvím, protože jsem byl roky jako kulturista závislý na jídle a taky jsem se dokázal nezřízeně přejídat. Naštěstí už tyhle problémy neřeším a rád bych vám řekl několik tipů na to, jak se mi to povedlo.

  • Změňte svůj život - to nejtěžší na začátek. Začněte ve svém životě hledat jiné uspokojení, než je jídlo. Dost často se lidé prostě v životě nudí a nemají nic co by jim přinášelo skutečnou radost. Takže kromě práce, která by vás měla bavit, by tu měly být koničky, které vás naplňují.

  • Zbavte se závislosti na sociálních sítích - Nedává to smysl? Tak sledujte. Tím, že neustále každých pár minut kontrolujete svůj mobil, neustále dodáváte svému mozku dopamin. Problém je, že čím více a častěji ho stimulujete, tím ho potřebujete více a proto pokud přijde stres, nebo emoční vypjetí, mobil vás už nedokáže uspokojit a musíte hledat nové a nové potěšení někde jinde. A to nejrychlejší možné řešení bývá často jídlo. Takže nepřetržité sledování mobilu snižuje pravděpodobnost, že se jídlu budete schopni alespoň vyhnout nic neděláním a prokratinací na sociálních sítích.

  • Přidejte do svého života více živin - Mám už za ty roky vyzkoušeno, že po velmi chutném a kalorickém jídle přijde velké uspokojení, ale po několika minutách rychle přejde. A i když jste toho snědli hodně, uvnitř zůstane takové zvláštní prázdno.A to je díky tomu, že jste snědli prázdné kalorie. Bez velkého množství minerálů, vitamínů, stopových prvků a vlákniny. Tyto složky totiž způsobují tzv. druhé uspokojení. První uspokojení, to spychické, přichází během žvýkání a to druhé pak během vstřebávání živin, kdy jsou uspokojeny potřeby těla. Pokud tam ale ty živiny nejsou, tělo chce další jídlo. Proto konzumace kvalitních a průmyslově nezpracovaných potravin pro mě bylo klíčem ke svobodě z těchto destruktivních návyků.

Když se mi teď stane, že mám stres, nebo prožiju nějaký emoční vypjetí, moje střeva jsou plné živin a zvládám tak ovládnout moje chutě. Místo toho si pak zajdu do sauny a nebo zajezdím na surfskatu a to je ten koníček o kterém jsem mluvil na začátku.

Pokud by vás zajímalo jak pracuju se svými klienty, můžete mrknout na stránky Jdidosebe.cz, nebo Mansformation.cz  a nebo prostě jenom začít sledovat tenhle blog. :)

Jak nejrychleji poznat kvalitní proteinovou tyčinku?

Jak nejrychleji poznat kvalitní proteinovou tyčinku?

a nenaletět výrobcům, kteří vás chtějí obelstít...

Zbývá poslední krok

Je čas na změnu životního stylu?