Proč díky této radě výživových poradců můžete selhávat?

(Odkaz na video článek zde)

"Potřebuju zhubnout 10 kg do léta do plavek! Musím zhubnout 20 kg do svatby, ať se vejdu do svatebních šatů, nebo saka!" Tyhle a další výroky jste už určitě slyšeli a nebo jste si na sebe tenhle bič ušili sami. Přitom jste vlastně dělali všechno to, co po vás koučové a výživový poradci chtěli. Stanovte si přesné cíle. Ohraničené shozenými kily a datem. 

Povím vám krátký příběh. Když jsem se připravoval na soutěže v kulturistice, měl jsem přesně stanovený datum soutěže a věděl, že do této doby musím být ve vrcholné formě. To byla obrovská dávka motivace, ale taky tlaku, který sem na sebe vytvořil. A tenhle tlak způsoboval to, že jsem musel povinnosti, které se týkají těla dodržet na 100% a tím logicky v případě nedostatku času a kapacity dát na druhou kolej práci, nebo rodinu a koníčky. Zároveň jsem se dostával do situací, kdy jsem se necítil fyzicky úplně fit a přes to jsem se to snažil urvat. A to doslova. Kdy to končilo zraněním, nemocí apod. A to pak vedlo k pocitům, že jsem selhal a že moje tělo nedělá to, co po něm chci. Ale realita byla taková, že já jsem přestal poslouchat, co moje tělo chce. Jinými slovy jsem šel přes mrtvoly, abych splnil úkol k určitému datu.

Asi si teď dokážete představit jak vypadal můj život. A teď si představte, že to samé aplikujete na sebe. Jak to asi musí být příjemné jít do hubnutí s tímto nastavením? Asi nic moc co? Co si budeme povídat, příprava na soutěž je extrémní přístup, kdy jdete na hranu svých možností. Jak psychických, tak fyzických. Ale zdravý životní styl není extrémní sport. Je to nastavené tempo na celý život, které byste si měli užívat. Měla by to být pomalá projížďka na kole přírodou a ne prudký sjezd se všemožnými skoky, překážkami, kde vám šlehají větve do obličeje a vy jenom řvete strachem, abyste dolu dojeli celí. Tak byste to určitě nechtěli, že ne?

Dám vám jeden úkol. Nastavujte si konkrétní cíle, ale buďte pružní v celkovém rozmezí hmotnosti a časovém horizontu, ve kterém je chcete dosáhnout. Pokud chcete shodit např. 10 kg za 3 měsíce, tak jak si to většinou nastavují moji klienti, pak mějte tuto metu, ale zároveň buďte na sebe laskaví a uvědomte si, že taky musíte žít vlastní život. Práce, rodina, emoce, spánek, hladina energie během dne. To všechno vám může zamávat s vašimi cíli. Proto to přijměte a nebičujte se, pokud za 3 měsíce zvládnete zhubnout jenom 5 kg, protože ve finále na těch zbylých 5 kg máte zase další tři. :)

Pokud by vás zajímalo, jak pracuju se svými klienty, můžete mrknout na stránky Jdidosebe.cz, nebo Mansformation.cz. Můžete mi taky napsat zprávu a nebo prostě jenom začít sledovat tenhle kanál. Mějte se.

Zajídání emocí a stresu. Tři tipy na to, jak si s tím poradit!

Zajídání emocí a stresu. Tři tipy na to, jak si s tím poradit!

Kdo z vás si díky emočnímu vypětí, nebo stresu nikdy nedopřál něco dobrého k jídlu? V našem mozku tyhle typy potravin způsobují vyplavení dopaminu, který navozuje pocit spokojenosti a štěstí...

Jsi v přístupu k hubnutí raději sprinter a nebo maratonec? A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

Jsi v přístupu k hubnutí raději sprinter a nebo maratonec? A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

Je čas na změnu životního stylu?