Trik úspěšných na to, jak nikdy neselhat

Trik úspěšných na to, jak nikdy neselhat. Jak věci dotahovat do konce a jak v životě získat co si přejete.🏆  

Zní to jako úvodka z knihy The Secret 📜, ale tohle bude jiná a velmi jednoduchá metoda. Jednoduchá a přes to ji zvládá jenom hrstka lidí na světě. 🧘‍♂️

Popíšu to na příkladu. Pustíte se do hubnutí, meditací, otužování, nějakého nového pracovního projektu, začnete pracovat na léta zanedbávaných vztazích. Dosaďte si tam cokoliv ve vašem životě s čím nejste spokojeni, nebo co chcete změnit.

První dny jdou jak po másle, protože máte nadšení a motivaci. Jenže pak do toho spadne jeden den únava, špatný spánek, hádka, hodně práce, stres, nečekaná událost, nějaká překážka. A je konec. Šmitec. Pro dnešek svůj plán odložíte. Na zítra. Další den už je to lepší, ale přeci jenom si to necháte na další den, až na to budete mít opravdu klid. Nakonec zjistíte, že jste na konci týdne a už se vám do toho zase nechce. 

Pocit viny, výčitky, marnost, bezmoc. Tak se přeci cítit nechcete. Díky tomu, že jste si naložili novou výzvu se dostaví tyhle pocity. A protože se chcete  toho pocitu co nejrychleji zbavit, nalžete si do kapsy, že je to vlastně dobrý,  že to tolik nehoří a dělat to nepotřebujete. Zůstanete u sledování lidí, kteří to zvládají. A takhle to může fungovat celý život. Spousta lidí se z této rutiny nikdy nezbaví. Naopak, tímto chováním tuto rutinu začnou posilovat a čím více neúspěchů mají za sebou, tím více věří tomu, že to nezvládnou a že zase selžou. 

Ale proč se nám to děje a ja jak je možné, že lidi, které sledujeme na sociálních sítích to zvládají? Napíšu vám můj pohled na věc a navrhnu řešení, jak z toho ven. Základní myšlenka je v tom, že se všichni domníváme, že proto, abychom začali něco dělat musíme mít určité podmínky, které jsou bezpodmínečně nutné pro úspěch. Jako příklad uvedu hubnutí a diety. Rozhodnete se zhubnout. Nastavíte si nějaký plán od oka a v tom lepším případě začnete studovat. Dočtete se, že proto, abyste zhubnuli musíte denně udělat 10 000 kroků, chodit 3x týdně cvičit, jíst pouze zdravé potraviny a už si nikdy nedát pivo, víno, nebo šťavnatý burger. To jsou vaše domnělé podmínky, které jsou nutné pro úspěch. Bez nich nemá cenu se do ničeho pouštět. 

A tak se pustíte do práce. Jenže do toho se nám připlete život. Jeden den se cítíte plní energie, další den je pod psa. Jednou vás někdo „nakopne“, druhý zase absolutně potopí. Jeden den máte volno, druhý je zase hektický. Jeden jste klidní jako tibetský mnich, jindy jako odjištěný granát. A právě tady se nachází kámen úrazu většiny lidí. Chtějí tyto „dokonalé“ podmínky napasovat na všechny tyto dny. Jenže dokonalost v nedokonalém světe neexistuje. Pokud si myslíte, že ano, pak na vás dřív nebo později čeká překvápko ve formě selhání. To je nastavení mysli, které vám vždycky zlomí vaz. Ve dnech, kdy nejste ve své kůži prostě podlehnete a rozhodnete se nedělat nic. „Buď všechno a nebo nic“. Z čehož se pak ve finále stane „Pokud chci všechno, nebudu mít nic“ A to je realita spousty lidí.

Řešení je v uvědomění, že dokonalost leží ve flexibilním přístupu a to nejdůležitější, je konzistence. To znamená dělat věci každý den i přes to, že to nebude úplně dokonalé. Možná si řeknete, že nemá cenu meditovat 5 minut, místo dvaceti. Pro tělo to možná není takový benefit jako celých 20 minut, ale pro utužení zvyku to má smysl obrovský. Pokud si na něco zvyknu, dělá se mi to lépe, snadno a vždy si na to najdu čas. A to je klíč! V průběhu měsíců a let si systém vypilujete k dokonalosti a teprve tam se vás lidé začnou všímat a ptát se, jak to děláte. Najednou se z amatéra stáváte mistrem. Najednou už vy nesledujete ty úspěšné, ale stáváte se úspěšnými. Takto se budují postavy, pilují schopnosti, budují firmy a šťastné rodiny. V životě neexistují zkratky a pokud ano, stavíte na nejistých základech, které vám mohou ve finále zničit celý život.