Chci vážně zhubnout, ale nemám na to čas!

S touto argumentací se setkávám dnes a denně. A možná je to top argument číslo 1 ze všech možných. 

Chtěl bych vám ukázat, jakým způsobem si čas můžete „vytvořit“.

„Problém není v tom, že nemáte čas, ale že se nezabýváte tím, co všechno vám čas zabírá.“

Věřím tomu, že velká většina mých klientů, mezi které patří majitele firem, lidé z top managementu a podnikatelé mají opravdu nabitý program od rána do večera. Nemyslím si, že je to výmluva. Tito lidé za mnou přijdou s prosbou o pomoc, ale zároveň s obavou, že to nebudou časově zvládat.

Vysvětlím vám, jak to u mě v programu funguje a zároveň napovím, jakým způsobem byste nad celým problém měli začít přemýšlet. Problém totiž není v tom, že nemáte čas, ale že se nezabýváte tím, co všechno vám čas zabírá. Součástí programu je část věnovaná nastavení mysli. V první chvíli si řeknete, že to spolu nesouvisí. Vy přeci potřebujete shodit deset kilo a ne se zabývat svoji hlavou, efektivitou, mírou stresu apod. Jenže tady je ten kámen úrazu. Proto, abyste zhubnuli potřebujete vytvořit prostor. Abyste měli čas chodit trénovat, přemýšlet nad jídlem a věnovat se sám sobě.

Ale jak ten prostor vytvořit? V první řadě je potřeba si uvědomit, co všechno vám zbytečně zabírá příliš času. Přemýšleli jste někdy nad tím, kolikrát jste byli vtažení do řešení problémů ostatních, místo toho abyste řešili svoje vlastní priority? Kolik času trávíte tím, že hasíte každodenní požáry, místo toho, abyste řešili jak věci automatizovat a delegovat? Víte vůbec co jsou vaše primární cíle? Víte co vlastně opravdu chcete, nebo se necháte unášet proudem každodenního dění a tím si obhajujete, že toho máte spoustu na práci? 

A co věci kolem? Jak dlouho vám ráno trvá se dostat do „flow“? Jak dlouho jste schopni se ve „flow“ udržet? Jaké dopady má na vaše soustředění rodinné vztahy a zázemí? Kolik času trávíte přes den prokrastinací a nebo řešením drobných úkolů, místo abyste se soustředili na ty klíčové? Jak moc vás dokážou vyčerpat stresové situace, kdy už nejste schopni zbytek dne vůbec nic dělat? Kolik času trávíte tím, že se večer dástáváte z toho šíleného kolotoče, co jste přes den zažili? Řeknu to na rovinu. Jsou to někdy i hodiny. Ne minuty. Hodiny!

Proto prvním krokem v programu Mansformation je nastavení cílů a ujasnění si priorit. A to nejen v oblasti těla, ale také mysli, vztahů a práce. Děláme méně, ale správně. A tím vytváříme prostor. Pro cvičení, pro výživu, pro uvolnění a regeneraci mysli. A to je další částí programu. Jakmile vytvoříme prostor, můžeme do něj zařadit další nástroje, které vám pomohou jasně myslet, být více soustředění a efektivní.

Cílem tedy není přidat další aktivity do napnutého režimu, ale naopak jich ubrat a vytvořit prostor. Tím můžeme zaručit, že transformace proběhne úspěšně a bude mít dlouhodobé výsledky. Ve finále si uvědomíte, že proto, abyste transformovali vaše tělo, musíte zároveň transformovat způsob, jakým přemýšlíte. Jde to ruku v ruce. A právě proto k programu Mansformation neodmyslitelně patří nastavení mysli. Není to jenom cool bonus, kterým vylepšujeme produkt. Je to pilíř, na kterém stavíme váš úspěch.

Více informací najdete na www.mansformation.cz