6 tipů, jak ustát cizí agresi

Jsou dvě odpoledne a já přemýšlím co ještě zařídit na dnešní vánoční večírek, hlava je v jednom kole a najednou přijde sms. „Končíme, zítra už nikdo nepřijde!“ a za tím vlna obvinění.

Najednou jak kdybych dostal facku přes obličej a někdo mi zabodl nůž do břicha. V první chvíli si říkám „Sakra, to jsem asi opravdu hodně podělal. Ještě teda nevím co, ale určitě jo, protože bych to přeci nedostal tak moc sežrat.“ To byly moje první myšlenky.

Stalo se vám to taky? Kdy na vás někdo v tu nejméně očekávanou chvíli vychrlil všechnu svojí frustraci a vy jenom stáli jako opaření?

V tu chvíli vám v hlavě proudí adrenalin a myšlenky, které ani nehledají reálné důkazy. Jediné na co se soustředíte  je jak se obhájit.

Mě se tohle stává celý život. A přesně tohle byla jedna z těch situací. Kdy mi úklidová firma oznámila, že končí. Zrovna v ten nejhorší moment, kdy jsem po vánočním večírku potřeboval v posilce fakt uklidit. :)

Jsem z těhle situací, kdy v mém životě ztrácím kontrolu nad situací pak opravdu vyčerpanej a nechci je znovu zažívat. A tak jsem se ponořil do Analýzy (nástroj, díky kterému jsem schopný pravidelným prováděním  přeprogramovat vlastní mozek, abych se do podobných stavů znovu nedostal - mimochodem, je to nástroj, který učím používat i své klienty v Mansformation programu).

Rád bych se s vámi nyní podělil o zlato, které jsem z Analýzy načerpal.

Nikdy to není ve 100% vaše chyba

Pokud se cokoliv stane, je potřeba si uvědomit, že to není vždy 100% vaše chyba. Může to být 1% až 99%, ale nikdy to není 100%. A podle toho jakou v tom máte účast si z toho máte odnést ponaučení, jak věci dělat jinak.

Čím větší vztek, tím méně je to o vás

Ano, máte v konfliktu vždy svůj podíl. Ale čím je reakce z druhé strany intenzivnější, tím méně je to o vás a více o druhé straně. Takže neplatí vždy pravidlo, kterému jsem dosud věřil - čím větší vztek, tím více na tom mám já podíl viny. A to byl hlavní důvod proč jsem tuhnul. Tohle byl pro mě v této analýze hlavní game changer!

Hlava se chce bránit, aniž by věděla odkud přišel útok

Pokud se cítíte v ohrožení, váš mozek hledá co nejrychlejší obranu. Nezajímá ho, zda jsou útoky podložené pravdou. Prostě se chce bránit. Je třeba si uvědomit, že je nejdříve potřeba zastavit a hledat fakta, nikoliv se bránit a ospravedlňovat za něco, co jste ani neprovedli.

Útok není projevem síly, ale slabosti

Silný jedinec nemá potřebu útočit pokud se cítí v bezpečí. Naopak zraněný člověk rozdává rány na potkání. To, že útočí velmi často a intenzivně znamená, že nemá život a situaci pod kontrolou.

Útok je pouze kamufláž

Útok je skvěle připravené divadlo, jak z vlastního problému udělat problém někoho jiného. Tím, že se přenese odpovědnost na někoho jiného dotyčná osoba odvede problém od sebe. A čím větší drama předvede, tím lépe odvede pozornost.

Čím větší agrese, tím větší nejistota a strach

Lidi na vás nezaútočí když jsou v klidu. Útočí pouze tehdy pokud se cítí ohroženi. Takže v této situaci nejste vy ti ohrožení, ale oni. Oni jen ten strach a nejistotu úspěšně plivnou na vás.

Je moje chyba, že jsem tušil, že se situace vyostřuje a nic s tím nedělal. Podvědomě jsem to nechával být, protože jsem ve skutečnosti o spolupráci přestával mít zájem. Je moje chyba, že sem to nechal zajít takhle daleko a dostal jsem to sežrat ve chvíli, kdy jsem je nejvíce potřeboval.

Zvláštní, kolik se toho dá z jedné situace vytěžit. Vždycky jsem měl pocit, že když někdo řve a je hodně intenzivní v projevu, tak musí mít zákonitě pravdu a je to hlavně o mě. Takhle mi to vždy moje hlava vysvětlovala. Už od dětství. Taky jsem měl vždy pocit, že má smysl se bránit i když jsem neviděl protivníka. Ale teď je jasné, že je to předem prohraný boj.

A díky této Analýze moje hlava dostala důkazy, že tyhle příběhy nebyly pravda. Že mi nepřinášely užitek. Jenom bolest a stres. Tímto jsem provedl mentální operaci na mém mozku. Odnesl jsem si spousty nových důkazů, se kterými budu dál pracovat a věřím, že jednou přijde chvíle, kdy na mě někdo vychrlí svoje frustrace a já zůstanu jen stát s chladnou hlavou připraven odrazit útok.

Tohle je síla nástroje jménem Analýza.

Proč díky této radě výživových poradců můžete selhávat?

Proč díky této radě výživových poradců můžete selhávat?

Proč vás někdy nastavování konkrétních cílů může pěkně poslat ke dnu?

Zajídání emocí a stresu. Tři tipy na to, jak si s tím poradit!

Zajídání emocí a stresu. Tři tipy na to, jak si s tím poradit!

Kdo z vás si díky emočnímu vypětí, nebo stresu nikdy nedopřál něco dobrého k jídlu? V našem mozku tyhle typy potravin způsobují vyplavení dopaminu, který navozuje pocit spokojenosti a štěstí...

Jsi v přístupu k hubnutí raději sprinter a nebo maratonec? A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

Jsi v přístupu k hubnutí raději sprinter a nebo maratonec? A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

A proč ti jeden z nich neustále láme vaz?

Jak minimalizovat pravděpodobnost těžkého průběhu Covidu-19?

Jak minimalizovat pravděpodobnost těžkého průběhu Covidu-19?

Která část populace je potenciálně nejvíce ohrožena těžkým průběhem Covidu-19 a co s tím můžeme dělat?

Je čas na změnu životního stylu?